Nossrednaamme

10 september 2013

Jag har varit på sjukhuset idag för att kolla upp vad det är med min mage. Jag beundrar deras arbete.. Verkligen. Om det inte var så förbannat svårt hade jag också viljat bli läkare. Häftigt arbete, man får träffa på massa människor och framförallt hjälpa. Jag hade en jätte bra läkare som verkligen tog sig tid att prata både om min mage och allmänt. Han fick en att trivas där, och det vet vi ju alla att det händer inte så ofta. Sjukhus har en väldigt stel miljö där det är svårt att slappna av, men idag var jag helt avslappnad, skrattade och tyckte nästan att det var skönt att vara där. Ett stort plus till läkaren som jag hade idag alltså. Jag skulle iaf få tid för ett ultraljud om nån vecka så får vi se om jag har gallstenar eller inte.. Det kanske låter sjukt, men jag hoppas att jag har det för då vet jag ju vad det är för fel på min mage. Min dag har hittills varit toppen och jag set fram emot att resten av dagen ska vara så. Nu ska jag sätta mig ner och plugga och sen ska jag ut och slipa stolar.                                                     Jag vet att nu att det spår jag har valt att gått med utbildning är det rätta.. Först undersköterska i några år och sedan förhoppningsvis sjuksköterska. Eller ännu bättre.. Läkare.                  


  Hej så länge!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback